Ostatni raz byłem w Polsce rok temu, na wakacjach. Wcześniej znałem Polskę jedynie z opowiadań moich rodziców i z książek o Polsce, których mamy w domu bardzo dużo. Byłem zadowolony z tego,
że jadę do Polski. Nie wyobrażałem sobie, jak tam jest.

Gdy jechaliśmy drogami, widziałem dużo lasów mieszanych, łąki, domy rozrzucone w różnych miejscach.
Co jakiś czas przejeżdżaliśmy przez miasta, duże skupiska budynków, wysokich i niskich.

Polska najbardziej kojarzy mi się z rodziną moich rodziców. Wydarzeniem dla mnie było to, że mogłem poznać całą moją rodzinę. Wcześniej znaliśmy się tylko z opowiadań i z rozmów przez telefon.

Będąc w Polsce, zwiedziłem kilka pięknych miast, takich jak: Warszawa, Lublin, Kazimierz Dolny, Nałęczów, Łańcut no i oczywiście miasto moich rodziców – Biłgoraj oraz jego okolice.

Zobaczyłem piękne zamki z różnych czasów, poznałem ich historię. Widziałem ogrody i parki, najwyższy budynek w Polsce czyli Pałac Kultury i Nauki oraz dużo miejsc związanych z historią Polski. Robiliśmy dużo zdjęć, więc teraz mogę wracać pamięcią do tego, co tam widziałem.

Bardzo lubiłem odpoczywać nad wodą. Jeździliśmy nad jeziora i właśnie tam nauczyłem się pływać na desce
z żaglami. Była to dla mnie wspaniała przygoda. Moim ulubionym zajęciem jest łowienie ryb i tam właśnie się tego nauczyłem. Jest to moje hobby do dziś. Jedynie czym byłem zaskoczony i zawiedziony, to tym,
że nie mogłem zabrać wędki do samolotu.

Moim zaskoczeniem było to, jak daleko jest Polska od Ameryki. Mimo tego, już następnego dnia byłem
w innym kraju. W Polsce jest dobra komunikacja, widziałem dużo autobusów, pociągów i nawet sami skorzystaliśmy z przejażdżki pociągiem z jednego miasta do drugiego. Dużo dzieci i młodzieży korzysta
z tej komunikacji. Dzieci w moim wieku spotykają się w różnych miejcach, bawią się w parkach, uprawiają różne sporty podobnie jak i ja tutaj.

Mam miłe wspomnienia z pobytu w Polsce. Chciałbym jeszcze kiedyś pojechać na Mazury, gdzie widziałem dużo jezior. Najbardziej lubię być właśnie w takich miejscach.

Robert Znak
Polska Szkoła w Clifton, NJ
Klasa VII
Praca nadesłana do Konkursu “Tak widzę Polskę – Tak widzę USA”.

Poprzedni artykuł” W zgodzie z chińską tradycją”
Następny artykuł„W niewoli rzeczy”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj